divendres, 8 de novembre del 2013

Sant Ramon, hivern 1952







      Salut kompanys kamarades karkamals



 
 Podria ser qualssevol tarda de diumenge d’hivern, però segur que va ser la meva primera pujada a Sant Ramon. El jersei de llana m’enceta el coll, m'he l'esllanego amb ràbia.



El camí s’hem fa llarg i feixuc, els tirants que m'aguanten el pantalons em cauen de les espatlles, el meu pare, me'ls creua davant, i m’anima a tirar muntanya amunt, el meu avi Melcior ve amb nosaltres, (un home menut i de poques paraules), havíem anat a dinar a casa seva, i van improvisar l'excursió


El tebi sol escalfa la plàcida tarda, el meu pare porta la màquina de fer fotos, la Zeiss Ikon de la família, abans les coses no eren particulars, eren familiars; em fa posar davant de l’ermita, enquadra l’escena i dispara; “ posat aquí al mur, que sortiràs amb el poble al fons”, amb diu desprès; obedient, amb recolzo en el mur, el sol ponent amb fa aclucar els ulls, l’ombra del meu avi m’acompanya a la dreta, a baix el nostre petit poble omple la foto.
 

61 anys desprès, no ha passat el "temps" per l’ermita ni per el mur que jo hem recolzo, però el petit poble s’ha fet
gran i jo vell.


Tinguem cura del "nostre petit poble".


Josep KarKamal




4 comentaris:

Gabriel Ruiz ha dit...

Una nova dimensió d'en Josep íntim i fins i tot nostalgic.
Fantàstic company.

Antònia ha dit...

Quina joia noi!!
M'ha fet molta gracia!
Sembla fet a mida per els Karkamals.
Potser de petit ja s'anava fomentant aquesta dèria Karkamal, aquest tirar amunt cap a Sant Ramon.

Felicitats per l'escrit i pels records.

Antònia

Anònim ha dit...

Estas molt graciós Josep, ara sabem
perque estimas tant Ramon y el teu poble.
Gràcies por compartir-ho amb tots nosaltres,
Felicitats.

Asun.

Toni ha dit...

Ara tens bastant menys cabells però els mateixos ulls picarons!!!
Enhorabona!!! Records i fotos entranyables!!!