Aquest any tenim més
d'una crònica. Una la del Josep, el caminant que l'ha sofert i gaudit. Una
altra la meva, l'acompanyant que la coneix y que té un punt de vista més extern.
El relat del Josep, més real i emotiu, el podeu llegir clicant aqui.
El meu, ciència-ficció per canviar i una
mica llarg. Per aquesta raó la publicaré en dues
parts.
Va haver-hi una vegada.
Portaven temps preparant-ne i havia arribat el moment. El
grup, un comando d’elit format per a aquestes missions, afrontava de nou un any
més el repte.
Els 4 Fantàstics.
El cap i instigador del projecte: el Comandant Josep McCoy, la
tinent d’operacions especials Mari Leela Pérez i les suboficials Montse Sheena Auzmendi especialista
en reconeixement del terreny i Meritxel Starbuck Leela planificadora d’accions
d'assalt. La seva missió: Explorar els amplis espais que conformen els planetes
i estels situats entre les Galàxies de Matagalls i Montserrat.
La nau interestelar
Com a Ferralla de suport disposarien de la nau
intergalàctica FLY-TE-CAUTIVA 8008 VCDi Y MAS de la flota interestelar, aparell
de prestacions provades però que no havia participat mai en operacions
d’aquesta envergadura.
Seria pilotada pel capità Fernando Teba Kirk, intrèpid i
fred conductor en les condicions més extremes i plenament confiat de les
possibilitats de la seva màquina. Com assistent de navegació aniria Toni “Spock”
Correa expert coneixedor en funcionament del TXEPAS (última generació de GPS), la
brúixola, l'aparició de la molsa al nord, i el comportament de les granotes
amb el sextant. El capità Fernando T. Kirk assumiria igualment les tasques de
seguretat i cuidat mèdic.
La segona línea de força:
Nau de transport en reraguarda amb la Marina, la Lluïsa i el
Geroni com a pilot. Donarien suport i ànim al inici i final amb la seva
companya.
Inici de la crònica
del evento.
Diari de a bord: dia
estelar 18-10-2015; Planeta El Brull, galàxia
Collformicon. Sobre el mig dia d'Orió.
S’ultimen els preparatius, es prenen els darrers àpats abans
del viatge. Tots comproven les seves armes, Mari Li comprova les seves fibres
de titani. Endurides per les moltes batalles sofertes, en ocasions li provoquen
dolors insofribles. Les plataformes annexes estan ocupades per més comandos
d’elit, navegants solitaris, caçadors de il·lusions i naus de suport que no
paren de portar mes lluitadors. Aquest any ha millorat l’organització i el
canvi de planeta evita la congestió de naus nodrissa i de combat. Tanmateix, el
canvi ha suposat una reducció i finalment seran 81,4 Km llum. Es preveuen uns
resultats molt millors.
Em trobo amb el meu amic i gran caçador de il·lusions Pedro
Santos, ens intercanviem plans i ens saludem.
Diari de a bord: Hora terràqüia 15:41 Sortida del gran viatge interestelar.
La patrulla comença la primera etapa, viatge còsmic fins al
planeta de Aiguafreda. Van equipats amb motxilla protectora contra qualsevol atmosfera
invasiva. Els bastons d’última tecnologia els donen més equilibri i la seva
il·lusió és la força que els empenya.
La nau nodrissa i la de transport sortim poc desprès i ens
teletransportem a Aiguafreda.
Diari de a bord: Hora
terràqüia 17:14 Planeta de Aiguafreda.
Hem arribat abans, ens regalem el cos amb unes begudes
mentre esperem als navegants. Venen de
tota mena, orígens i galàxies. Veig
vells coneguts d'antics viatges estelars (Carles Guberna i una altra vegada
Pedro Santos, amics d'antigues batalles). Deixem les cerveses i venim pels fantàstics.
El punt d'acoblament on s’avituallaran en aquesta missió ha variat aquest any
i hem d'endarrerir la nostra posició fins que ens xoquem amb ells. Arriben 36
min. llum abans de la previsió del ordenador de a bord. Tot un èxit per a
aquesta primera etapa. Venen ràpids, exultants desprès d’haver pres els seus menjars.
No paren ni perden res de temps, solament les salutacions. Comprovem que tot va
molt bé. La Marina es preocupa pel seu estimat comandant Martí i anima l’equip.
El Jeroni plasma a la seva màquina les imatges, i la Lluïsa anima tot el grup.
Els deixem emprenent el seu nou projecte, arribar al planeta
Mas Badó ubicat a prop del zenit del coll de Poses. Abans però, enllaçarem en
el punt Km 11 de l'òrbita C-1413-B entre Centelles i Sant Feliu de Codines. Connectem
els nostres ordinadors; Hora terràqüia prevista d'assemblatge les 20:07. Després intentarem establir contacte novament
en el punt KM 2-3 de la mateixa órbita C-1413-B, hora calculada : 20:57. Si tot
funciona segons programa, al planeta Màs Badó aterraran sobre les 21:17, allà
es podran recuperar amb els minerals i
material de reposament que els donarà la República Aliada.
Posem en marxa els poderosos motors de nitrogen de nostre
FLY-TE-CAUTIVA 8008 VCDi Y MAS (Deu meu, no sé si podrem pagar despesa tan
brutal!) i sortim cap l'infinit i més enllà.
Diari de a bord: Hora
terràqüia 18:28. Km 11 de l'Òrbita C-1413-B entre Centelles i Sant Feliu de
Codines.
La nostra nau ha aterrat mitja hora abans, si ens despistem
passen de llarg. Porten un ritme endiablat. Una hora i mitja per sota del
previst amb un ritme de 9 min. el kilòmetre.
La capitana Mari fa el cor fort, El comandant Martí amb mà de
ferro traça la línia a seguir, recta o corba, però sempre a davant. Meritxel
una mica aprensiva amb febre oblida però, els seus mals i segueix endavant. No
paren casi.
El capità Fernando T. Kirk dona unes tovalles humides
al comandant Josep contra els ferotges
mosquits d'aquesta galàxia. El comandant ve per feina, s’eixuga sense
pensar-hi, els seus llavis i amb potent veu exclama un ... Collons què mal
gust!!! Continuen i nosaltres tornem a
encendre els nostres motors i ens posem en marxa.
Diari de a bord: Hora
terràqüia 20:00. Km 2-3 de l'Òrbita C-1413-B entre Centelles i Sant Feliu de
Codines.
Portem temps esperant. En aquest punt de l’òrbita,
aprofitant una nebulosa d’asteroides, anteriors civilitzacions marcianes van
terraformar una colònia, el van dir Sant Quirze. Van sembrar bosc a la roca i
van enllaçar els petits astres amb ciment i asfalt. Van construir un pont de
llançament per comunicar-se amb el pròxim planeta Màs Badó. Per aquest pont es
transportava el ferro extret en aquesta rica colònia i li van dir el Pont de
Ferreries.
Els navegant surten del
espessor de la naturalesa creada pels antics i cauen cansats des de la roca al
asfalt. El sol que regeix en aquest sistema comença a posar-se i es va fent de
nit paulatinament. Els soldats utilitzen els seus raigs làser i ens enlluernen
quan ens apunten. Veiem al navegant Ramón Gabara amb el seu fill i el seu grup
de combat. Tenen més gent darrera, però confien que els atraparan al final. Per
fi apareixen els nostres, els 4 fantàstics cauen també per la pendent des del
bosc marcià i posen peu en la pista artificial de ciment. La seva actitud és la
mateixa, ufanosos i forts. Segueixen anant molt bé, han afluixat una mica, a un
ritme de 10 mts. el Km, però van una hora per sota del previst . Únicament
saluden i segueixen pel “Pont de Ferreries”. No necessiten cap cosa.
Diari de a bord: Hora
terràqüia 20:23. Planeta Màs Badó. Coll
de Poses.
Una vegada arribat veiem la base plantada al costat de la ruta
C-53. Per aquesta, es transporten els minerals del planeta en vaixells mercants
a altres punts de la galàxia. Podem plantar amb facilitat la nostra nau. Per la
seva part, els nostres exploradors han d’arribar pel nord-est des del bosc i
travessant un parc de Patufets(espècie interplanetària de petits essers cridaners
més cabrons que intel·ligents) entren a la base. Aquest any les instal·lacions
de les bases estan tancades, no podem entrar i hem d’esperar a que surtin. Quan
ho fan els acompanyen fins la nau. Fa fred, es nota l’esgotament, però mantenen
el mateix ritme. Reposen d'aigua, rèflex als genolls, la Meri té mal de cap,
la Montse forta com sempre, la Mari es canvia de samarreta. Surten cap a la
foscor. Propera parada Sant Llorenç Savall, astre situat més enllà de la
influència de Sant Feliu de Codines. Els exploradors hauran d'ascendir al coll
de Matalafuga abans. Efectuem càlculs: L’ordinador dona que arribaran sobre les
24:37, però nosaltres corregim sobre les 23 hores (hem de fer correccions, els
valors inicials es basaven en un ritme per acabar la cursa en 18 hores, però
van per les 17). Clau de contacte, comencem a cremar nitrogen. Joder! Quin
dispendi!!!
Diari de a bord: Hora
terràqüia aproximada 20:45. Planeta Sant Feliu de Codines.
Tenim problemes amb la nau, la confluència del planeta amb
les festes ens provoquen turbulències i fan que derivem per culpa dels camps
magnètics . Ens passem, tornem en rere, donem més voltes. Fernando, hem d’anar
a Gallifa!!! Ens creuem amb habitants(bons homes i dones). Una parella en un
cotxe, els preguntem. El senyor sembla amb unes copetes de més: Uff una mica
complicat !!! La senyora sí, sí per aquí!!! Afortunadament, el nostre GPS TXEPAS
d’última generació ens dirigeix per dintre de Sant Feliu, però entre estrets
laberints amb perill de topar amb les parets dels carrers i casi estem a punt de ficar-nos en el tio-vivo
de la feria. Una altra dona ens mira amb por(la nostra nau deu de intimidar-la)
i ens indica que anem bé. Ens han ajudat i per fi recuperem la ruta de Gallifa,
entrem en una zona inestable i no parem de donar revolts i mes revolts , hem d'augmentar la intensitat dels nostres raigs làser per il·luminar la foscor de la
nit.
To be continued...
La imatge de la nau espacial és copiada de "ClipartLogo.com"
To be continued...
La imatge de la nau espacial és copiada de "ClipartLogo.com"
1 comentari:
Molt bo Toni, ocurrent i virtuós, una altre forma de veure la Matagalls.
M'ha agradat molt, continua navegant per els espais siderals i fer-nos gaudir amb aquestes bones dels Karkamals intergalactics.
Bravo, kapita Spock!!
Publica un comentari a l'entrada